powered by www.bluechip.hu

Deus Ex GO

Adam Jensen kicsiben is menő

by Sommendáré
2017. January 12. 10:54
Az emberiség idejének megnyomorítói: sorban állás, hivatali ügyintézésekkor várakozás. Minden olyan tevékenység, amit muszáj megcsinálnunk és rendszerint minimum egy órás tétlenkedéssel telik, elvéve életünkből értékes időt. Az ilyen borzasztóan kínzó órákra megoldásként szolgálnak a telefonos játékok. Nekem ezidáig a Chess Light nevezetű csoda volt, viszont a GO széria következő kis csodája újra le tud kötni, ha mondjuk épp az orvosnál kell várakoznom.

deus-ex-go-banner

A Hitman GO meglepően jóra sikeredett, és nem csak az alapmű rajongóit, de új játékosokat is magába bolondított, teljesen jogosan. Telefonra – ha az én példámat vesszük – inkább logikai vagy ügyességi játékokat keresek, amiknek az alapja valamilyen szinten a sakk. 

A sakk rengeteg más táblás és vagy számítógépes játéknak képezi az alapját. Sokféleképpen lehet felhasználni a körökre osztott játékmenetet és a mezőkön való lépdelést, ezt a majdhogynem végtelen lehetőséget a fejlesztők a Hitman GO-ban ki is használták, sajnálatos, hogy a még ígéretesebbnek hitt Deus Ex rész, csak elemeiben lett olyan zseniális, mint amilyen lehetett volna.

deus-ex-go-printscreen

A 47-es ügynök, vagy Lara Croft helyett Adam Jensent kapjuk irányítható karakternek, és a már ismert eredeti játék világába kerülünk. Minden pálya hatszögű mezőkből áll, és csak a számunkra kijelölt helyeken tudunk haladni. Nem lett túlbonyolítva a játék, a pályákon a cél az, hogy átjussunk a mezőkön.

Ez persze nem úgy megy, hogy végigsétálunk, és már kinn is vagyunk. Adam útjába őrök, csapdák és drónok állnak, amelyeket különböző úton-módon kell kiiktatni vagy kikerülni. Az egyre nehezebb és nagyobb pályákon több lehetőségünk is van, hogyan szeretnénk átjutni. Választhatjuk a nagyon trükkös és elegáns megoldásokat, vagy támaszkodhatunk az eszes, de agresszív lehetőségekre is. Ez abszolút rajtunk múlik. Viszont mint ahogyan a sakkban is, itt is minden lépésünket jól át kell gondolnunk, hiszen elég, ha egyszer rosszkor lépünk rossz mezőre, és vége van. Választhatunk halál esetén, hogy az egész pályát szeretnénk újrakezdeni vagy a halálunk előtti egy-két lépéssel kerülünk vissza. Abban az esetben felesleges ez utóbbit használni, ha látjuk, hogy az a lépés elhibázott volt és nem tudunk belőle jól kijönni, inkább kezdjük újra az elejétől.

deus-ex-go-printscreen2

Az első pár pálya arra jó, hogy ráálljon az agyunk a játékra. Az első harminc elég könnyű menet lesz. Még a nehezebbnek tűnő pályákat is hamar átlátom, de mivel úgyis elég egyszerűek a feladványok, szerintem csak a tengeri uborkáknak lesz gondja a megoldásokkal. A nehezebb pályákon azért biztosan kell egy-két halál, hogy rájöjjünk a megfelelő kombinációra vagy útvonalra.

Ebben a játékban a körökre osztottság elég egyszerűen működik. Adam képes „szabadon” lépkedni, mezőről-mezőre, ott ahol nem látja ellenség. Amint bekerül egy őr vagy drón látóterébe, minden egyes lépés egy körnek felel meg. Tehát, ha mondjuk észrevesz egy őr, akkor elkezd Adam felé futni, ha mi lépünk, akkor ő is lép egyet, ezért fontos, hogy hamar ráérezzünk arra, mikor és mennyi lépésünk marad menekülésre vagy képesség aktiválásra. Amint egy lépésnyire kerül tőlünk egy ellenfél - és nincs semmilyen segítségünk éppen -, akkor annak halál lesz a vége.

deus-ex-go-printscreen3

Túl steril

Ez érthető nem csak a játékmenetre, hanem a dizájnra is. A játékmenet ugyanis egy ideig egészen jó, bár a feladványok nagy része könnyű. Az új funkciók pedig hiába ötletesek, nincsenek kihasználva. Nem sok eltérést láttam a pályák között, és sajnos mintha még méretben is ugyanakkorák lennének, maximum pár négyzetráccsal nagyobbak vagy bonyolultabbak.

A Deus Ex játékokban a hackelés egy nagyon jóra sikerült mini játék, ami valamilyen szinten átemeltek a GO-ba is. A pályákon található terminálokról tudunk vezérelni fegyveres drónokat és pályaelemeket. Ezeknek finom és pontos vezérlésével – és a mezőkön való ide-oda rohangálással – sok lehetőséget ad a kezünkbe  a játék, de az újdonságok kihasználatlanok, mert a pályák nincsenek úgy felépítve, hogy ezeket változatosan lehessen használni. Pedig a lehetőség ott volt, és a fejlesztők tudtak ennél jobbat is csinálni. A több mint 50 küldetés sajnos igen kevés, csekély az újrajátszhatósági faktor, főleg mert nincsenek nagy különbségek a pályák felépítése között.

deus-ex-go-printscreen4

A látvány ugyan nem központi eleme a GO játékoknak, de egy minimális környezet felépítése elvárható lett volna. A pályák azonban sterilek és üresek. Nem kell atomjaira bontva részletezni, de meg lehetett volna tölteni még tereptárgyakkal a pályákat és át lehetett volna adni valahogy azt a Deus Ex atmoszférát, amibe én az alapjátékokban beleszerelmesedtem. Na jó, a támadások itt is szuper menőn néznek ki.

A kerettörténetről nem érdemes beszélni, őszintén alig figyeltem rá, de persze dicséretes, hogy legalább igyekeztek valamilyen körítést adni ennek a kicsi játéknak is. Plusz apropó, hogy a játék végén van lehetőségünk eldönteni, mi is legyen a vége. Mint ez is, rengeteg jó és kreatív ötlet mutatja, hogy több is lehetett volna ebben a játékban. Az biztos, ha megint megyek orvoshoz és sokan vannak előttem, tudom mivel üssem el az időt. A Deus Ex GO egyébként most épp 80% akcióban kapható a Google Play Store-ban.


comments powered by Disqus