powered by www.bluechip.hu

Sniper Ghost Warrior 2 - Teszt

A kevésbé népszerű első rész után megjelent a folytatás ami igen jóra sikerült.

by Blake Dashed
2013. March 29. 07:47
Címkék: teszt, -, 2, warrior, ghost, sniper, gépigény
A City Interactive sokak örömére folytatta a Sniper: Ghost Warrior címet kapott játékát, melyben ugyan akadtak gondok, de ennek ellenére rengeteg rajongóval bírt.
A történet főszereplője az elit mesterlövész Cole, aki számos helyszínre utazik majd, hogy az ottani csapatokat kisegítse. A történetről nem érdemes többet elárulni, mivel az meglepően jó és kidolgozott, szinte már egy komolyabb akciófilm hatását kelti, ami azért ritka egy kisebb csapat projektjét tekintve.



Lássuk a külsőségeket. A CryEngine 3 remekül muzsikál, nagyon szép környezetet teremtve ezzel mesterlövész akciónknak. A hangok szintén - szó szerint - jól muzsikálnak, ami nagyon fontos, hiszen egy mesterlövész célja a "láthatatlanság" és nagyon fontos, hogy mikor hallják meg lövéseinket és mikor nem. Ráadásul a kamera ismét jól követi a kilőtt lövedékeinket.  Továbbá meg kell említenem, hogy a növények és a víz mozgása is fantasztikusra sikerült. A lövedékek lassítása is nagyon látványos lett.



Az MI nagyon okos. Ha fedezékből, alig látható helyről tüzelünk rájuk, akkor a lövés iránya felé azonnal fedezéket állítanak fel vagy bújnak be és próbálják a feltételezett helyünket kifüstölni. Ha pedig nyílt terepen támadunk rájuk, elterelik a figyelmünket és bekerítenek minket. Egy gyakorlott gamernek persze ez nem probléma, de aki csak szórakozásból játszik vele, azt érheti meglepetés. Meg kell hagyni, volt amikor a bokorban találkoztam az MI-vel és már várt rám! 



Cole legnagyobb barátja az árnyék, ami a második részben végre jól működik. Most már ugyanis pontosan látjuk, mennyire vagyunk "láthatatlanok" és így meg tudjuk tervezni a csatákat.  Ha netán túl közel kerül az ellenség, akkor van a tatyónkba egy kés és egy pisztoly aminek segítségével megtudjuk védeni magunkat.



Szóval a Sniper: Ghost Warrior 2 eddig egy majdnem tökéletes alkotás képét vetíti előre, ám sajnos bőven akadnak hibái is. A checkpoint rendszer például elég furcsán működik és a pályatervezésekkel is akadnak néha gondok. Vannak olyan részek, ahol szinte egyetlen sprinttel át tudunk rohanni anélkül, hogy bárki is észrevenne minket, míg máskor már belépéskor kiszúrnak és támadnak is ránk. Felfoghatjuk kihívásnak is, de amikor betöltés után golyót kapunk a fejünkbe, az néha fájó dolog.

Multiplayer:

Sajnos a multi sem okoz túl kellemes pillanatokat. A 12 mesterlövész ugyanis nagyon kis térképeken zsúfolódik össze, így eszetlen lövöldözéssé fajul az egész. Pedig egy olyan mód, ahol hatalmas pályákon kutatják egymás a lövészek igen hangulatos lett volna.  A multival mindössze 2 órát sikerült játszanom, mert elképesztően egyhangú és unalmas lesz egy idő után. Persze az elején, amikor egy egy ellenségünket telibe trafáljuk egy golyóval, az mosolyt csal az arcunkra.

Gépigény:

-  Intel Core 2 Duo vagy AMD Athlon 64 x2 2Ghz vagy jobb
-  2GB RAM
-  NVidia 8800GT 512Mb RAM vagy jobb, Radeon HD 6570 1GB vagy jobb
-  9Gb tárhely
-  DirectX 9 kompatibilis hangkártya
-  Windows XP, Vista vagy Windows 7 javításokkal

A játékszoftvert a Bluechip biztosította.