powered by www.bluechip.hu

Wormster Dash - ajánló - Android és iOS

Magyar fejlesztésű hardcore játék mobilra, jöhet?

by Sommendáré
2018. April 21. 09:56
Címkék: , android, ios, iphone
2014 februárjában néhány magyar fiatal úgy döntött, kivesznek egy kis albérletet, tele rakják néhány asztallal, amin legalább könyökölni lehet, majd belevetik magukat 2D-s indie játékok fejlesztésébe, és mennyire jól tették!


Nem volt egyszerű a kezdet, minden tag saját tőkével és vagy felszereléssel tudott csak beszállni, nem volt mögöttük egy nagy cég, de amint látjuk majd, a szükség és korlátozott erőforrások néha kreatív ötletekre terelik az alkotókat.
A csapat fejében azonnal megfogalmazódott, milyen jellegű játékokkal szeretnék megajándékozni a világot. Kilépnek a szokványos divatos keretből, és vegyítik az abszolút retro hangulatot a modern irányítással és ötletekkel.


Szenvedély és kreativitás

Volt szerencsém meglátogatni a Gamelab immár 20 főre bővült csapatát, vadonatúj irodájukban. Nem kell hatalmas belső tereket vagy drága berendezést elképzelni, ez még mindig egy indie cég, annak minden előnyével, azaz továbbra is ők maguk szabhatják meg projektjeik munkamenetét, marketingjét az épp készülő játék minden részletét. Nincs felsőbb hatalom, aki fogja a pórázt.

Két alapító tag igyekszik összefogni a stúdió üzleti és operatív részét, hogy azért ne legyen káosz, és végre ne csak tervek legyenek, de elkészült projektek is. A Wormster Dash-nek is három év kellett, de megérte.


Ugyan voltak a Wormster Dash körül gondok, főleg maga a játék fejlesztése akadozott, de mikor végre a célegyenesbe értek, véletlenül hamarabb került iOS store – ba, mint tervezték. Viszont olyan jól fogyott, hogy benn hagyták, majd feltöltötték a már végleges változatot.

Sőt, az Apple Store betette a kiemelt játékok közé, és több online portál választotta heti/havi top mobiljátékok közé a Wormster Dash-t.

Mielőtt beszélgethettem volna az alapítók két tagjával - Kolbert Istvánnal és Földi Péterrel – kipróbálhattam a játékot helyben, amihez még eszközt is adtak, ugyanis az én kis képernyős telefonomon nem lett volna tökéletes az élmény. iOS változatot próbálgathattam, de a játék már Androidon is megjelent. Nyár közepe, esetleg vége felé várhatóan PC-re is megjelenik, figyeljétek a Steam-et.

A Wormster Dash egy 2D-s ügyességi játék, klasszikus oldalnézetes darab – Cuphead, Rayman Origin és Legends stb – full monochrom színvilággal. A stílus abszolút rajzfilmes, keverten lelni fel benne az ötvenes évek hangulatát, de számomra sok, kilencvenes évekre jellemző forma és figura is előkerült benne.

A játék minden részlete kézzel rajzolt. Nincsen egy olyan repülő elefántszörny vagy felhőcske se, ami ne kézzel készült volna. Sőt még a hangokat is a Gamelab csapata készítette, amiről egy remek kis videót lehet alábbiakban meglesni:


Mielőtt belekezdenénk a tényleges játékba, mindenképp végig kell csinálnunk egy tutorialt, de ez nem vesz igénybe sok időt, legalább megismerjük, mit mivel csinálunk, és kicsit gyakorolhatunk. Ezután négy karakterből kell választanunk – fiú, lány, kutya, macska – akivel végig kell menekülnünk egy pályán. A rémisztő óriás, fogas kukac kellő ösztönző erő a rohanásra, és a fekete fehér grafika, amíg meg nem szokja a szemünk , nagyon be fog zavarni. Nincs külön futás gomb – hála a készítőknek – nem kell egy plusz stressz faktor, bőven elég az ugrás, dupla ugrás és rombolás, amivel bíbelődni kell. Ugyan a játék igyekszik terelni minket egy adott irányba, a mi feladatunk megtalálni a rövidítéseket, ugyanis a biztosnak látszó és legkönnyebb út, szinte biztosan a halálba vezet majd.

Nincsenek nehézségi fokok és pályák sincsenek. A játék önmagában van annyira nehéz, hogy ne kelljen itt szinteket adogatni – hard, normal, easy – , egy gyakorlottabb játékosnak is nagyjából négy óra végig vinni a Wormster Dash-t. Viszont nem annyira nehéz, hogy feladjuk vagy idegesítővé váljon. A játék sokkal inkább buzdít a többszöri próbálkozásra a többféle útvonal lehetőségével, és ha tovább sikerült jutni, mint az előző körnél, már boldogabb az ember.
Egyetlen pálya van – még – ami így elsőre kevésnek hangzik, de higgyetek nekem, órákba telhet eljutni a végére. Ugyan a srácok megszellőztették, hogy talán kibővítik a játékot a későbbiekben új pályákkal, de egyenlőre a Wormster Dash-t úgy hagyják ahogyan van, hiszen 3 év fejlesztés után sikerrel zárhatják le…reméljük nem örökre.


A Gamelab csapata több projekten is dolgozik, ebből van egy nagyon titkos amiből láthattam pár képet és azonnal fan módba kapcsoltam, és őszintén modhatom, nem mindennapi programmal fognak előállni a készítők. A technika, amit használnak nagyon ritka, cserébe eszeveszett módon idő igényes és pepecselős, szóval nem sok alvást jósolok a csapatnak.

Szívvel és lélekkel készítik játékaikat, ami meg is látszik. István és Peti el is mondták, olyan játékokat szeretnének kiadni a kezeik közül amelyek megvannak telve élettel. Lehet ez kicsiny mobiljáték, vagy valami nagyobb izgalmasabb projekt a jövőben, ők arra törekednek, hogy ne csak szórakoztassanak, hanem értéket adjanak, ezt pedig igazán becsülni tudom bennük.


Filozófiájukat alátámasztják olyan kezdeményezések, mint például az autista gyermekeknek és családoknak készülő program, melyek segítik hétköznapjaikat.

“A célunk, hogy legyen egy olyan HUB a régiónkban (CEE), ahol segítünk/támogatunk mindenkit, aki nagyszerű, szórakoztató, fejlesztő és társadalmilag hasznos játékokat szeretne létrehozni.”
- Istvan Kolbert - CEO/Társalapító @ Gamelab Zrt

A játék elérhető Google Play-en és Apple Store-on: